“Bedankt voor het enthousiast sturen en leiding geven aan het programma: vanochtend en in de voorbereiding!”
Jaap Groenenberg, Business Implementation Consultant Sparkles
Context
Sparkles biedt software, waarmee klanten wenskaarten kunnen opmaken, ontwerpen en versturen. Met deze software faciliteert Sparkles meer dan 60 webshops en bedrijven die zo kaarten aanbieden voor mensen die life events op een bijzondere manier onder de aandacht willen brengen.
Uitvoer
Samen met ketenpartners Nauta en Next Marketing Solutions, organiseerde Sparkles een ontbijt event voor zo’n 50 klanten en relaties op een boerderij vlak buiten Utrecht. Het thema van de bijeenkomst luidde “Valideren kun je leren”. De insteek was dat Sparkles producten en diensten ontwikkelt voor de klant en dat met dit event op dat proces nader werd ingezoomd. Immers, voor 60 verschillende klanten kun je niet altijd maatwerk leveren, maar dat is ook niet altijd nodig. Wel vergt het goed met elkaar in gesprek gaan, de vraag achter de vraag zien te herleiden en verwachtingen managen. Na een kort interview met de directeur gingen we in groepen uiteen [op een mooie plek midden op een grasveld] en beantwoordden de groepen twee vragen: “Wat was het eerste dat in je opwkam toen je las “valideren kun je leren”? en “wat geef je de ander mee als persoonlijke en concrete learning over “valideren”? Per groep volgde een geanimeerde en positieve plenaire terugkoppeling in de vorm van een pitch. Na een pauze reflecteerde een keynote [een bekende conversie specialist] op de uitkomsten, waarmee humor en inhoud hand in hand gingen. De ochtend werd afgesloten met een lunch op het terras en veel gasten die nog lang napraatten. De evaluatie liet een hoge waardering zien voor zowel de vorm en inhoud van het event.