“Mensen hebben van de nieuwjaarsbijeenkomst genoten. Alles werd heel mooi en vakkundig door jou gepresenteerd.”

Irma van der Fluit, Directeur Marketing en Communicatie

Context: ‘s Heeren Loo is de grootste zorginstelling van Nederland en helpt mensen met een verstandelijke- en/of andere beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. Tijdens de Corona epidemie stond de zorg onder grote druk. Cliënten begrepen niet altijd de 1.5 meter regels, verwanten mochten hun dierbaren niet altijd bezoeken en zorgprofessionals moesten lange tijd werken met onduidelijkheid en besmettingsgevaar.

Uitvoer: In samenwerking met eventbureau Simply Mascha werd een live en online nieuwjaarsprogramma van twee uur uitgewerkt. In het eerste deel ging ik in een talkshow setting in gesprek met de Raad van Bestuur over de bijzondere Corona periode, maar ook over andere ontwikkelingen in de organisatie. Van tevoren opgenomen vragen van medewerkers, werden tijdens de talkshow als vlog items aan de RVB getoond. Parallel konden medewerkers live vragen en reacties insturen. Na een korte pauze, kwamen de cliënten en hun verwanten zelf aan bod: tijdens een muziekshow bezochten twee bekende zangers medewerkers, cliënten en verwanten thuis om voor hen speciaal een lied ten gehore te brengen. Parallel schakelde ik live tussen de verschillende zorginstellingen om te horen hoe cliënten zelf deze muzikale avond ervoeren. Informatie, inspiratie en zelfs troost kwamen samen in dit uitgebreide format.