Context

Met ruim 8 miljoen bezoekers per jaar is Marktplaats.nl een platform met een constante stroom aan kopers en dus een groot bereik. De aanbieders van zijn niet alleen particulieren die producten een tweede leven geven, maar zijn ook ondernemers. Sommigen van hen combineren daarmee een fysieke winkel met een webshop.

Uitvoer

Op het online platform Marktplaatszakelijk.nl, wil Marktplaats.nl ondernemers tips geven en inspireren in het succesvol verkopen van producten. Samen met Simply Mascha, stelde ik met een tweetal ondernemers en een zogenaamde Groeikans Manager, interviewscripts op. Op het podium van een theater, in een huiskamersetting, interviewde ik op camera de drie gasten over hun ondernemerschap, het product wat zij verkopen en de manier waarop Marktplaats.nl hen hierin helpt. Zo vertelde Suzanne over haar bedrijf Sprinklr.co, waarmee zij op een duurzame manier kamerplanten aanbiedt en sprak ik met Dirk over zijn bedrijf Dutch Mud Men, waarmee hij schoenen verkoopt voor onbstacle- en mud runs. De geanimeerde en inspirerende gesprekken werden gebruikt voor mailings, social media en op een landingpage binnen marktplaatszakelijk.nl om zo ook andere ondernemers warm te maken voor het verkopen via Marktplaats.nl