“Bedankt voor je inzet en inspiratie!”
Karin van der Horst, Marketing & Communicatie, FNV Recreatie
Context
FNV Recreatie behartigt de belangen van werknemers in de recreatiesector. Daarbij is ze een informatiepunt voor werkenden, ondersteunt ze leden juridisch en onderhandelt ze over CAO’s namens leden.
Uitvoer
Het voortbestaan van 1 op de 3 bedrijven in de recreatiesector staat op het spel en door de hoge uitstroom en de lage instroom is talent lastig te houden en te vinden. Daarom liet FNV Recreatie, samen met partners HISWA Recron en Kikk Recreatie, een imago-onderzoek uitvoeren. Tijdens “Recreatie Terug op de Kaart” gingen leden met elkaar in gesprek over de onderzoeksuitkomsten, leidde ik verschillende panelgesprekken [met daarin pespectieven vanuit werkgevers, werknemers en het onderwijsveld] en was er ook ruimte voor een “social program” op locatie: een rondleiding langs de aquaria van dierenpark Burger’s ZOO. Aan het einde van de dag reikte ik samen met de jury verschillende prijzen uit voor “Beste Leerbedrijf”, “Beste Praktijkopleider” én “Leukste Collega”. Door de afwisseling van inhoud en plezier, kon het thema goed worden neergezet en leidde de dag tot nieuwe acties om de recreatiesector inderdaad “terug op de kaart” te zetten.